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Airbus on track to fly its electric aerial taxi in 2018

エアバス社が電動航空タクシーを実用化しようとしています。

 

by Darrell Etherington (@etherington)

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Airbus is looking to put its flying taxi in the air next year, confirmed CityAirbus chief engineer Marius Bebesel this week.

エアバス社は、来年には空飛ぶタクシーの実用化を実現しようとしている、と今週シティエアバスの主任エンジニア、マリウス べべセル氏が発表しました。

The schedule is on track after CityAirbus conducted successful ground tests of the electric power system it’s using to propel the vehicle through the air.

計画では、シティエアバス社が空中に機を浮かばせる電動パワーシステムの地上テストが成功裡になされた後、進められる運びになるとしている。

The CityAirbus craft is a vertical take-off and landing craft that uses a four rotor design, and that would be able to take up to four passengers on short flights in dense urban areas, with the aim of connecting major transportation hubs including train stations and airports.

シティエアバス機は4つのローターで離着陸を行い、混雑した都市部から短距離で4人までを運び、電車や空港までの主要運送地点までの間の接続利用を目的としている。

It’s designed to be pilot operated at launch, but to eventually transition to being a fully autonomous vehicle once the tech catches up.

当初は操縦士が機を運航するが、技術が進めば完全自動運航に移行するよう計画されている。

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CNBC reports that Airbus is aiming to operate the craft along fixed, predetermined routes, with top air speeds of around 80 mph. 

CNBCによると、エアバス社は機を一定で、決められたルートを時速80マイル(約128km)で運航の予定と報告している。

 

Short hop flights are also an ideal application of battery electric tech, since that’s all that vehicles will be able to manage using fully electric power sources in the near-term.

短距離での飛行はバッテリーの電気技術を理想的に利用するもので、近未来で全電動パワーで航空機を運航できることを意味する。

Plus, battery unit swapping or autonomous dock charging could help make it easier to make these vehicles fully self-flying in the future.

さらに、電気ユニットは交換可能もしくは全自動ドック充電可能で、将来の全自動運航を容易にする一助となるとしている。

 

もう、未来は近くに...

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