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How Far Would You Fly a Cessna 172?

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A ferry pilot recently garnered attention for flying a Skyhawk 2,521 miles to Hawaii.

 

 

今日の英語の習慣化の題材は...

ちょっと興味深い小型機のFerry Flight(陸で言う車などの陸送)のお話

世界的航空機製造国アメリカで、工場渡しの航空機を購入した場合、Ownerの使用場所に空輸してもらわなければなりませんよね。そのためのPilotをFerry pilotと呼んで、空輸を任せます。ところが、今日の小型機は、シングルエンジンで燃料タンクも小さい為、アメリカ西海岸からHawai迄はもちません。そこで増槽タンクなどを装備して、ノンストップで飛ぼうと言う訳です。危険を伴いますが、一度分解して船で運ぶより効率、運賃も安く済みます。私もこの仕事をやっていましたが、大変です。

一度お読みになってくださいね♪

 

Anyone who has spent years flying a Cessna 172—or just about any other basic small piston-powered aircraft has probably spent time thinking about what it would be like to travel thousands of miles in such an airplane—nonstop.

A ferry pilot named Tom Lopes recently flew 2,521 miles in a new Cessna 172 from Merced Regional Airport/Macready Field (KMCE) in Merced, California, to Daniel K. Inouye International Airport (PHNL) in Honolulu, Hawaii. The flight took just over 18 hours and required a ferry tank with extra fuel and other special equipment and preparation.

Lopes has been a ferry pilot since 1988 and has flown small planes similar distances on many occasions. This time he was delivering a new Cessna 172 G1000 NXi Skyhawk, N490NW, to George Hanzawa, who runs George’s Aviation, a flight school and aviation services company. Such ferry flights are fairly common.