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Uber's self-driving policies, tech face questions after fatal crash

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自動運転車が死亡事故を起こしましたね。

In the wake of a fatal crash where one of Uber's self-driving SUVs struck and killed a pedestrian in Arizona, a New York Times report has dug into the company's program and found it's significantly trailing the competition.

Uber(ウーバー)社のSUVの一台がアリゾナで歩行者を跳ね、死亡させた事を受け、New York Times社の報告で、ウーバー社のプログラムを調査、競合企業への明らかなる遅れがあったがあったと言う事である。

Specifically, while the former Google project Waymo could have its cars average 5,600 between incidents where a test driver needed to take control and GM's Cruise averaged some 1,200 miles, Uber's documents reveal it wasn't consistently meeting an internal goal of averaging 13 miles.

特に、前GoogleのプロジェクトWaymoが、テストドライバーがコントロールを取らなければならなかった事故が5600回に一回、GMの自動航法が1200マイルである事に対し、Uber社は平均13マイルしか内部目標しか達していない。

Its report also confirms what Jalopnik found: that unlike every other companies testing self-driving car technology, it's only using a single driver for both safety and performance monitoring.

その報告ではまた、Jalopnik(車のポッドキャストを提供)が、自動運転車の技術テストを行なっている他の競合する会社と違い、安全面でもその性能のモニタに単独のドライバーしか起用されていない。

Toyota, Nissan and Ford all confirmed the use of two operators as their policy, while Waymo said that since 2015 it has a single driver when using "validated" hardware and software, but adds a second tester when any of that changes, or for new drivers, cities and types of roads.

トヨタニッサン、フォード社は、2人の運行者をポリシーにし、Waymoでも2015年以来ハードウェアとソフトウェアの適合性を使用した時のみ、単独のドライバーであったが、その変更があった場合、新しいドライバー、新市街、新道路の種別変更の場合も2番目のドライバーを追加している。

The NYT report also notes that unlike California's publicly available reports, Arizona has no such requirement, and Uber's test in California haven't been going on long enough for it to issue one there.

ニューヨークタイムスはまた指摘している、カリフォルニア州の公開されている報告書と違い、アリゾナ州であhこのようなものはなく、Uberのカリフォルニアでのテストは、行われていない。

Additionally, new CEO Dara Khosrowshahi is said to have considered shutting down the program.