空飛ぶBear Aviatorの世界へようこそ〜

夢を実現するパイロットの卵達と夢見るキャビンアテンダント&国際英語の世界へ

Airbus, Rolls-Royce and Siemens team on a hybrid electric aircraft

英語の習慣化

エアバスロールスロイスシーメンス三社共同の電気航空機開発

 

The E-Fan X could lead to super-efficient airliners.

Eファン Xとよばれる航空機が超効率化航空機をリードする可能性がある。

f:id:bear2249326:20171129161307j:image
Jon Fingas 


Purely electric aircraft are still in their relative infancy. Hybrid aircraft, however? They're closer than you think.

純粋な電気航空機は未だおとぎ話みたいではあるが、しかしながら、ハイブリッド航空機は❓

あなたが考えているよりも身近になってきている。

Airbus, Rolls-Royce and Siemens are partnering on a hybrid electric aircraft prototype, the E-Fan X, that will prove the mixture of conventional and electric engines will work.

エアバス社、ロールス・ロイス社そしてシーメンス3社がパートナーシップを組み、ハイブリット電気航空機のプロトタイプ、EファンXで従来型の混合器で電気エンジンを駆動させる事を立証するであろう。

-以下は技術的記述デ割愛〜

The demonstrator will modify a BAe 146 by replacing one of its gas turbine engines with a 2MW electric motor, followed by a second if everything goes smoothly. It's currently slated to fly sometime in 2020.

上手くいけば2020年の内に飛行できるであろう...

The trio hopes that E-Fan X will quickly "mature" hybrid aircraft and lead to an honest-to-goodness commercial single-aisle aircraft.

三社は、EファンX機はスグに"成熟"し、正真正銘の単通路型の商用航空機の先駆となるであろう。