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The C2 is making its first foray to an international air show.

日本のC2 エアリフターの航空ショーデビューの記事です。
The C2 is making its first foray to an international air show.

★make its first foray to : 〜への最初の進出である。

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A Kawasaki Heavy Industries (KHI) C-2 airlifter is appearing here at the Dubai Airshow during a deployment termed a flight training exercise but obviously intended also to market the type.

川崎重工業(KHI)のC2 エアリフターがここドバイ航空ショーに航空訓練実施という名目でお目見えしました、でも明らかに売り込み目的であることは明白です。

A second mission a week later will take a C-2 to New Zealand, where the government expects to acquire transport aircraft for delivery in the early to mid-2020s.

第二の使命として、1週間後ニュージーランドへの飛行で、そこで政府は2020年早期から中期にかけて輸送機の受注を期待している。

 The aircraft can appear at Dubai only because Japan ended a decades-old ban on military exports in 2014, though it still will not sell to countries that violate international treaties or U.N. resolutions or those engaged in conflict.

この航空機は、2014年に日本の10年の禁止事項が終了したのでドバイでの出展となったわけです。が、国際条約違反国や国連が出動している国々、紛争している所にはまだ売却する事は出来ません。

The C-2 and the related KHI P-1 maritime patroller are perhaps the two products for which Japan has the greatest hopes in the international market.

C2や同企業のP-1哨戒海難救助機が、日本の国際市場での最大の売り込み希望2機種となるでしょう。

The Japanese air force began receiving C-2s in June 2016 after a protracted development program; 30 are required for airlift and one, a converted prototype, for electromagnetic intelligence.

航空自衛隊は配備計画が長びいていた後2016年にC2を受領開始、同機30機とプロトタイプ1機を電磁情報戦の為に必要としている。

★The Japanese air force : 日本空軍、海外のメディアとかでは自衛隊ではなく、空軍と言う単語が認識されている。

The twin-engine aircraft, comparable to the Airbus A400M Atlas in size, has a gross weight of 120 metric tons (265,000 lb.). It is powered by the General Electric CF6-80C. The type is not designed for rough field operation.

双発のC2航空機は、エアバスのA400M アトラスに匹敵し、総重量265,000ポンドである。

エンジンは、GE(ジェネラル エレクトリック)製CF6-80Cを動力源としている。

このタイプは荒地運用仕様ではない。